Slutat med p-piller

Nu har jag alltså slutat med mina p-piller. Var igentligen tänkt så att jag skulle äta dem en månad till å sen sluta. Men så för två veckor sen blev jag sjuk, fick så himla ont i halsen och gick till doktorn och fick antibioktika mot en dum baktrie i halsen, (dock ej halsfluss.) Men gjorde så ont så jag kände att detta inte var något vanligt halsont.

Väl hemkommen från doktorn så läste jag igenom bipacksedeln gällande denna antibiotika och då  stod det att: behandlingseffekten kunde försämras vid intag av p-piller. Då undrar jag varför inte doktorn nämnde något om det. För i min ålder är det ju ändå inte helt otroligt att man skulle ha någon form av preventivmedel...? eller?

Ifall så tänkte jag att det är säkert ingen fara att äta både och , för annars borde ju doktorn sagt något tycker jag. Efter två dagars behandling med antibiotikan så kände jag att  halsen inte blivit så mycket bättre faktiskt, så då fick jag för mig att jag kanske skulle sluta med p-pillerna för att snabbare bli frisk. Var ju bara det att jag för två dagar sen börjat på en precis helt ny p-piller karta.

Vad jag förstått det som så ska man inte sluta mitt i en karta utan äta helt färdigt och sen sluta. Men jag tänkte att jag ju bara ätit två stycken, så det kanske inte händer nåt då?.....

Jo då en vecka efter jag slutatade fick jag mens igen, och jag som typ nyss hade haft mens veckan innan, jag blev så trött. Trodde inte att två ynka p-piller kunde göra någon skillnad. Men så nu till problemet när kommer Äl?

Äl kommer väl ca 14 dagar innan bim? Men ska man räkan den här mellanblödningen som en mens. ? Elller ska jag gå på den som var veckan innan? Förnuftet säger att jag borde räkna på den sista mellanblödningen.
Har några gamla äl-tester kvar sen förra gången. Stod att det gick ut mars-10. Undrar om de är tilllförlitliga då?
Blev många frågetecken i detta inlägg.

Jag vet iaf att förra gången jag inte åt några p-piller så hade jag väldigt tydlig äl, och kände direkt när den kom.
Undrar om äl kommer nästa vecka? Om vi har tänkt att ha lite sex så kanske vi borde undvika äl denna gång, som jag skrev i förra inlägget att jag gärna kan tänka mig att vänta någon månad till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0