v 22

Evigheter sen jag  skrev, vad hände, jag som hade tänkt att uppdatera denna graviditet varje vecka....gick så där.

Vecka 12 var vi ju utomlands, och efter vi kom hem hade jag ingen inspiration att skriva.
men jag mådde jättebra när vi var iväg och det var så skönt att inte må illa. Kändes inte ens som jag var gravid, så då blir man ju lite orolig att att man kanske inte är gravid.... konstigt att man direkt tänker så bara för att man inte kände av några grav-symptomer...
Men det var skönt att passera vecka 12, för då kunde man ju slappna av lite, och inte känna sig lika orolig.

Berättade för chefeb och arbetskamraten typ 1½ halv vecka innan vi åkte utomlands. kändes jätteskönt att ha berättat det.

Sen vi kom hem från semestern och jag passerat vecka 12 så har veckorna bara sprungit iväg, helt ofattbart fort har det gått...är redan i vecka 22 och bebisen parkar för fullt nu.

Tror det var i vecka 16 som jag kände första sparken, sen de kommande 4 veckorna så kände jag typ en spark i veckan . I vecka 20 så började jag mer och mer sparkar, men bara på kvällen när man lagt sig. Nu denna vekca känner jag även på dagen.

Vecka 20 hade jag även ischias i ena benet, så jäkla ont i en hel vecka, men sen släppte det. skönt, för det var inget kul. Hade visst ischias ungerfär vid samma tid när jag var gravid förra gången. Men det hade jag faktiskt glömt bort så jag blev förvånad när jag läste det.

Vecka 21 var jag sjuk och var hemma från jobbet. hade jätteont i huvudet, halsen coh öronen, och även fick hosta. Jättetråkigt att va sjuk och ligga hemma i soffan... men det tog ungefär lite mer än två veckor innan jag blev helt frisk, men kunde iaf jobba v 22.

För några veckor sen tillbaka börjar jag känna av att kag får ont i ryggen när jag sover på nätterna. Fick det förra  gången jga var gravid oxå, men då komm det inte så här tidigt...int så kul. men har inte direkt ont på dagarna,  mest att man känner sig stel och trött i kroppen, efter man jobbat hela dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0